Meme Büyütme Ameliyatı Sonrası Nelere Dikkat Etmeliyim?

Meme Büyütme Ameliyatından Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ameliyatı gerçekleşen hastanın büyük oranda bir gün içerisinde hastaneden taburcu olması mümkündür. Oluşan ağrılar normal olmakla birlikte, verilen ağrı kesici ilaçlar ile desteklenir.  Ameliyat işleminden sonra hastaya verilen özel medikal özellikteki sutyeni hastanın bir ay boyunca kullanması gerekir. Meme ameliyatında kullanılan parçalar meme altından ya da koktuk altından alınır. Bu bölgelerde geçici izler meydana gelir. Bu izler zaman içerisinde kaybolmaktadır.  İçeriden gizli dikiş tekniği ile gerçekleştirilen ameliyatta dikişleri aldırmak gibi bir duruma gerek kalmaz. İlk zaman hasta kollarını hareket ettirirken ağrı hissetse de bu ağrı zamanla tamamen geçer.

Ameliyat kararı vermeden önce ameliyat sonrası döneme ait bilmeniz gereken konular da var elbette ki.

Bunların başında, ameliyat sonrası erken dönemde hangi hızla eski yaşantınıza döneceğiniz geliyor. Kişiden kişiye değişmekle birlikte ameliyattan 3-4 hafta sonra yavaş yavaş fizik aktivitenize kavuşursunuz. Spor yapanlar 2-3 hafta içinde düşük yoğunlukta sporları (yürüyüş, bisiklet gibi) 4-6 hafta içinde daha aktif sporları (yüzmek, tenis oynamak gibi)yapabilirler. Ortalama bir hafta içinde araba kullanmaya başlayabilirsiniz. Hastalarımın en sık sordukları sorulardan birisi ne zaman yan ve yüzüstü yatabilecekleridir. Yan yatma konusunda sıkıntı yok, ameliyattan birkaç gün sonra kendinizi daha konforlu hissetmeye başlayınca yan yatmak mümkün. Yüzüstü yatmak için biraz daha zaman geçmesi gerekiyor. Genelde ilk birkaç ayda yüzüstü yatınca ağrı olabilir. Bu yüzden ben hastalarıma 5-6 ay beklemelerini öneririm. Ama eğer ağrı hissetmiyorsanız daha erken dönemde de yüzüstü yatılabilir.

Protez ameliyatı sonrası dikkat edilecek bir başka önemli nokta rutin mamografi tetkikleriniz sırasında işlemi yapan kişiye ameliyatlı olduğunuzun bilgisini vermektir. Protezli göğüsler için özel bir pozisyonda tetkik yapılır. Bu sayede daha fazla meme dokusu görüntülenir ve protezin neden olacağı gölgelenme giderilmiş olur.

Uzun dönemde göğsünüzde ağrı, sertlik ve şekil bozukluğu ortaya çıkıyorsa da doktorunuza başvurmanızı öneririm.  Bu çok büyük ihtimalle bizim kapsül kontraktürü dediğimiz bir durumdur. Tam olarak bilinmeyen nedenlerle protezin etrafında doğal olarak oluşmuş kabuk dokusu sertleşmeye ve deformasyon yapmaya başlamıştır. Protezli hastalarda uzun dönemde en sık gördüğümüz istenmeyen bir durumdur. Bu durum eğer sizi rahatsız edecek boyuttaysa yeniden ameliyat olmanız gerekebilir. Ameliyatta setleşmiş olan bu kapsül dokusu çıkarılır. Belki protez de değiştirilebilir. Belki proteziniz başka bir cebe yerleştirilebilir. Konuyla ilgili detaylı bilgiyi doktorunuz size verecektir.

Bir de protezim patlarsa ne olur diye merak eden hastalar var. Yeni jenerasyon protezlerin patladığını anlamak zordur. Bu büyük ihtimalle sizin hiç farkında olmayacağınız bir durumdur. Ancak memenin rutin görüntülemeleri sırasında doktor tarafından size iletilir. Proteziniz 10 yıldan eskiyse belki memede asimetri, deformasyon görebilirsiniz. Lenf bezlerinizde şişlikler olabilir. Yeni jenerasyon protezlerde yırtılma, patlama gibi durumlarla daha az karşılaşıyoruz. Her ne sebeple olursa olsun eğer protezinizin yırtık olduğu saptanmışsa yeni bir protez ile bunu değiştirmek en sağlıklı yöntemdir.