Ameliyat İçin Gereken Anestezinin Herhangi Bir Zararı Var Mı?

Size rahatlıkla söyleyebilirim ki hastalarımızın büyük bir çoğunluğu ameliyatın kendisinden değil, alacakları anestezinin etkilerinden korkuyorlar. Eğer ameliyatlarının genel anestezi yani narkoz almadan olabilseler karar vermeleri çok daha kolay olacak.  Peki bu genel anestezi gerçekten de hastalarımızın zannettiği kadar korkulu bir olay mıdır? Plastik cerrahlar ameliyatlarını daha basit anestezi yöntemleriyle yapamazlar mı? Size biraz bu soruların cevaplarından bahsedeyim.

Öncelikle ameliyat olmak kendi içinde bir takım riskleri barındırır. Şartlar ve teknoloji ne kadar gelişmiş olursa olsun hastalar bilmelidir ki belli bazı risklerle yüzleşecekler. Ben bu durumu aynı sokağa çıkmaya benzetiyorum. Sokağa çıkarken de bazı riskleri göze alırız. Yolda yürürken altından geçtiğimiz bir tabela başımıza düşebilir ya da araba çarpabilir. Burada bütün mesele ne kadar riski göze aldığımız. İşte plastik cerrahınız sizin sağlık durumunuzu da göze alarak planlayacağı ameliyatta sizi ancak makul bir riske maruz bırakmalı.

Günümüzde genel anestezi teknikleri son derece gelişmiş durumda. Yirmi otuz yıl öncesine göre kullanılan ilaçların yan etkileri çok daha düşük. Hastaların sağlık durumlarıyla ilgili daha çok parametre ölçülebiliyor ve daha etkin tedbirler alınabiliyor. Bu nedenle genel anestezi almaktan korkmanız gerekmiyor. Ameliyattan sonra hastaları en çok rahatsız eden bulantı, kusma gibi problemler de eskisine göre çok daha az. Anesteziden sonra uyanma ve kendine gelme süresi de oldukça kısaldı. Hastalar uyandıktan birkaç dakika sonra gayet bilinçli sorular sorup cevap verebiliyor. Ayrıca ameliyatlarımıza eklediğimiz bazı teknikler sayesinde anestezi doktorlarının da işi kolaylaştı. Örneğin bir burun estiği sırasında yapılan lokal anestezik enjeksiyonlar hastanın ağrısını ciddi anlamda azaltır ve anestezi doktorunun daha az ilaç kullanarak daha yüzesel bir anestezi yapmasına olanak sağlar. Yani aslında bahsettiğim estetik ameliyatlarda genel anesteziyi destekleyecek lokal Anestezik enjeksiyonlar sayesinde hastalara daha az ilaç verme imkanı doğmuştur. Bu sayede ameliyattan sonra da hastanın ağrısı epey azalacağı için ameliyat sonrası dönem de sorunsuz geçmektedir.