Meme Büyütme Ameliyatı Geçiren Hasta Ne Zaman Cinsel Hayatına Geri Dönebilir?

Meme Büyütme Ameliyatı Geçiren Hasta

Ameliyattan önce sorulması unutulan, ama ameliyat sonrası merak edilen konulardan birisi de budur. Benim yaklaşımım şöyle; ameliyat sonrası normal cinsel hayatına dönebilmek için hastalarıma önerdiğim kriterler genelde aktif spora başlamak için gereken kriterlerle aynı. Yani koşmak, fitness veya tenis oynamak ne zaman mümkünse cinsel hayatın normale dönmesi de aynı dönemlerde gerçekleşir.

Hastalarıma ameliyat öncesi bir form veririm. Bu formda ameliyat sonrasına ait merak edebilecekleri konular bulunur. Meme estetiğinden sonra 4-6 hafta içerisinde aktif spor olarak tabir ettiğim yukarıda belirttiğim aktiviteler mümkün hale gelir. Dolayısıyla cinsel hayat için de 4-6 hafta iyi bir süredir. Fakat yapılan çalışmalarda ortaya çıkan daha farklı bir gerçek var. Kadınlar göğüs ameliyatı sonrası göğüslerine normal şekilde, korkmadan dokunabilmek için bile altı ay kadar bekleyebiliyorlar. Bu süre ameliyata bağlı şişlik, ağrı, yara izi gibi faktörlerin tamamen normale dönmesi ile ilişkili. Bazen de tamamen hastanın korkması ve ameliyata zarar verebileceğinden çekinmesi ile ilgili. Hasta eğer kendi göğüslerine dokunmaktan dahi rahatsızlık duyabiliyorsa normal bir cinsel yaşantıdan bahsedilemez. Ameliyat sonrası iyileşmesi yolunda giden bir hasta eğer korktuğu için aşırı koruyucu davranıyorsa hastanın kendi göğsüne dokunmasını sağlamak belki de en iyi yöntem. Bu amaçla vücut kremi, nemlendirici veya yara kremi gibi ameliyat bölgesine sürebileceği kremler önerilebilir. Ameliyat bakımının bir parçası olarak günlük duş yapmak ve duş sonrası bu kremleri sürmek hastalardan istenebilir. Böylece yavaş yavaş ameliyat sonrası yeni göğüslerine alışmaları sağlanır.