Meme Küçültmede Kullanılacak Yöntem Nasıl Belirlenir?

Meme küçültme ameliyatında seçilecek yöntemin nasıl belirlendiğinden bahsetmeden önce sizlere kısaca bu ameliyat için geliştirilen belli başlı yöntemler nelerdir, nelere dikkat edilerek geliştirilmişlerdir diye anlatmak istiyorum.

Meme küçültme ameliyatında bizim başlıca iki kaygımız var. Birincisi tabii ameliyatın adından da anlaşılacağı üzere meme dokusunu küçültebilmek. İkinci kaygı ise, ciltte en az izi oluşturmak. Meme dokusunu küçültmek için gelişmiş yöntemler dokunun nereden çıkarılacağını dikte eder. Yani memenin alt kısmından, üst kısmından veya iç ve yan kısmından doku çıkarmaya dayanır. Durumu böylece özetledikten sonra aslında seçilecek yöntemin de nasıl kararlaştırıldığı anlaşılıyor. Göğüs dekoltesini kaybetmek istemediğimiz için genelde memenin üst kısmından doku çıkartmayı sevmeyiz. Bazı memeler yan taraflarında çok büyüktür, bu memelerin yan kısımlarından epey doku çıkarmak gerekir. Bazı hastalarda da memenin durumu tam tersinedir; iç kısım çok doludur. Bu grup hastada da tam tersine bir işlem yapmak gerekir. Anlaşılacağı üzere ne tür bir meme küçültme ameliyatı gerçekleştirileceği hastanın muayenesine çok bağlıdır.

İkinci husus ciltte bırakılacak izler konusu. Meme küçültme miktarı arttıkça buna bağlı olarak deride de adaptasyon yapma ihtiyacı artar. Ne kadar meme dokusu çıkarırsanız o kadar deri dokusu da çıkararak deri ile meme dokusunun ilişkisini düzenlemeniz gerekir. Bu nedenle bazen meme üzerinde sadece dikine bir kesi yeterli olurken bazen de hem dikine hem de meme altı katlantısı seviyesinde enine izler ile küçültme ameliyatı yapılabilir. Burada hastanın derisinin durumu ve planlanan küçültme miktarı önemli rol oynar.

Bir de hastanın ilerde süt verme potansiyelini değerlendiren yöntemler vardır. Genç yaşta göğüs küçültme ihtiyacı duyan ve ilerde hamilelik planlayabilecek bir hastayı süt kanallarına en az zarar verdiği bilinen tekniklerle ameliyat etmek tabii ki hasta ve cerrahın tercih etmesi gereken seçenektir. Bütün bunlar bir araya getirildiğinde ortaya çıkan nokta; tüm hastalar için tek bir ameliyat yöntemi yoktur. Her bir hasta kendine ait durum için ayrı ayrı değerlendirilmeli ve ameliyat stratejisi kişiye özel planlanmalıdır.