Meme kanseri sebebi ile kaybedilen göğüse ameliyat mümkün müdür?

Eğer meme kanseri nedeniyle göğüs dokunuzun bir kısmı veya tamamı alınmışsa bu durumun çaresi vardır. Uzun yıllardır biz plastik cerrahlar bu konu üzerinde çalışıyor, onarımlar yapıyoruz. Meme kanseri ile göğüs dokusunu kaybettiğiniz zaman elimizde temel olarak iki seçenek vardır. Bunlardan birincisi meme onarımını tamamen size ait olan dokularla gerçekleştirmek. Diğeri de silikon protezler yardımıyla meme onarımı yapmak.

Tamamen kendi dokunuza dayanan onarımların avantajı vücudunuzda yabancı bir madde kullanılmaması ve buna bağlı oluşabilecek kapsül kontraktürü gibi komplikasyonların görülmemesidir. Kapsül kontraktürü meme kanserine bağlı meme dokusunu kaybedenlerde ve özellikle tedavi amaçlı radyoterapi alanlarda estetik amaçlı meme büyütenlere göre çok daha yüksek oranda görülür. Bu nedene çoğu cerrah öncelikle hastanın kendi dokularından yeni bir meme yapmayı tercih eder. Hastanın kendi dokularından onarımda en çok karın duvarındaki sarkık deri kullanılır. Özellikle doğum yapmış kadınlarda bu bölgede genelde fazla bir doku vardır. Bazen de hastanın durumuna ve isteğine göre popo dokusu veya sırt dokusu da kullanılabilir.

Meme kanseri sonrası göğüs dokusu onarımında protez kullanılacağı zaman daha ince eleyip sık dokumak gerekir. Yukarıda da anlattığım gibi bu işlem sadece estetik amaçla göğüs büyütme işinden farklıdır. Meme kanseri ameliyatı ile göğüs dokusunda belli bir tahribat yaratıldığı için ve belki sonrasında da radyoterapi uygulandığı için dokuların iyileşme süreci sıkıntılıdır ve protez gibi yabancı bir maddeyi kabul etmesi de zor olabilir. Onarım ameliyatlarında dikkat ettiğimiz bir nokta da onarım yapılan göğüs ile karşı tarafın simetrisinin sağlanmasıdır. Bazen bu nedenle hiç sorun olmamasına karşın daha iyi bir estetik sonuç için karşı taraf göğüs dokusu da ameliyat edilebilir.

Bütün bu hususlar hastanın asıl hastalığının durumu, bu konuda onkoloğunun görüşü, planlanan diğer tedaviler ve hastanın kendi istekleri de göz önüne alınarak detaylı bir planlama yapılır. Bazen meme onarım işlemini kanser cerrahisi sırasında yapmak da mümkündür. Bu sayede hasta göğüs dokusunu kaybettiği hissini yaşamaz ve kendini daha iyi hisseder.